check
המרכז לגאוגרפיה חישובית | המחלקה לגאוגרפיה

המרכז לגאוגרפיה חישובית

לאור התמורות שחלו בעשורים האחרונים במחקר הגאוגרפי בתחום מערכות המידע הגאוגרפיות (GIS) בעולם ובארץ, נולדה ההבנה שקיים צורך בהקמתו של מרכז ייעודי לתמיכה במחקר בעל אוריינטציה חישובית.

המרכז לגאוגרפיה חישובית הוקם על ידי המחלקה לגאוגרפיה בשנת 2009 מתוך ההכרה שבסיסי נתונים מרחביים ועיתיים מאפשרים לשנות את אופי המחקר ולפתוח כיווני מחקר רב-תחומיים. מטרה נוספת של המרכז הייתה לפתח ולקדם תוכנית הוראה בגאוגרפיה חישובית שתשלב את התחומים השונים במחלקה ותקדם את ההוראה בתחום הגאואינפורמטיקה, במסגרת החטיבה בגיאואינפורמטיקה בתואר הראשון וקורסים מתקדמים במסגרת התואר השני.

המרכז מאגד צוות מקצועי בעל יכולות מתקדמות באיחסון נתונים וניהולם, ניתוח נתונים מרחביים, קרטוגרפיה ממוחשבת, עיצוב גרפי ובניית אתרי אינטרנט.

מאז הקמתו מספק המרכז תמיכה תשתיתית לפעילות המחקרית במחלקה לגאוגרפיה (ומחוצה לה), תמיכה שמעגנת בתוכה לא רק את תחום הגאואינפורמטיקה של שיטות חישוביות וכמותיות, מאגרי מידע, מסדי נתונים גדולים, טכנולוגיות מידע ויישומי GIS, אלא גם את שרותי הכרטוגרפיה והתמיכה הגרפית והעיצובית הנדרשת לפעילות האקדמית על שלל גווניה.

המרכז לגאוגרפיה חישובית כולל בתוכו את המעבדה לכרטוגרפיה שהיוותה חלק בלתי נפרד מהמחלקה לגאוגרפיה מאז הקמת המחלקה בשנת 1950. המעבדה לכרטוגרפיה הינה בעלת מוניטין של אחת המקצועיות ביותר בתחום, והיא המובילה מסוגה במחלקות לגאוגרפיה. חלק משירותיה כוללים הפקת מפות, דיאגרמות ועזרים גרפיים לצורכי הוראה ומחקר, פרסומים אקדמיים בספרים וכתבי עת מדעיים וכן פוסטרים לכנסים מדעיים.

כיום כל העבודה הכרטוגרפית מתבצעת בסביבה ממוחשבת ובנוסף, גם הרחבנו את שירותינו לשירותי גרפיקה דיגיטלית ועיצוב ובניית אתרי אינטרנט. 

אם שיט קרה, תדליק קטנה, תרגיש רעב מבין שאתה רב, עם משטרה ובשביל מה? ס.


לוגו למרכז